Monday, June 14, 2010

Persengkataan Sesama Islam- ISLAM DI TINDAS




KLIK LINK DI BAWAH UNTUK MENGETAHUI CERITA SEBENAR APA BERLAKU DARI MAVI MARMARA....





( UNRWA SCHOOL IN BEIT LAHIA, GAZA , PALESTINE )
Israel menyerang dengan white phosphorus...(gambar)



Assalamualaikum...

Tergerak di hati saya kali ni untuk membuat posting mengenai apa terjadi keatas saudara2 seagama di GAZA , PALESTINE.
Sedang kita enak2 menjamah makanan, membawa keluarga beriadah, shopping dan bebas kemana tanpa rasa apa ketakutan...

Kita seboleh2nya tak mahu negara kita menjadi islam sekular...tengok saja negara Mesir contohnya...Sanggup kencing di dinding2 masjid, menyekat sempadan yg menyebabkan makanan dan ubatan terbengkalai menjadi rosak. Khabarnya khutbah jumaat pun diharamkan mengenai keganasan di Gaza sedangkan dimana2 masjid tak kira dimana negara bila khutbah jumaat selalu mendoa dan menyelit cerita pasal keganasan Israil kepada Palestine. Ternyata Mesir memang sekutu kuat Amerika dan Israel.

Di Palestine terbahagi dua, Hamas dan Fatah...di sebelah Fatah ada casino...manakala kebanyakan kalangan Hamas sanggup mati bila2 masa untuk berperang dengan Israel...
Kalau anak kita mempuyai cita2 menjadi doktor, peguam dan sebagainya...manakala anak-anak di Palestine bercita2 menjadi pengebom berani mati kerana telah melihat ahli keluarga mereka dibunuh didepan mata mereka.

Salah satu pembekal senjata ke Israel selain USA ialah negara jiran kita...iaitu SINGAPURA...jadi secara halusnya jika dikaji...kita bershopping dan berbelanja di Singapura samalah kita telah membantu Israel.

Fikir-fikirkanlah sejenak....

Wassalam



No comments:

Post a Comment