Wednesday, January 7, 2009

Bila kata “TAK NAK…”

www.bio-asli.com/daftar.asp?id=myprize


Salam…

Maaf ya kerana blog saya ni mungkin agak boring krn banyak berunsurkan kesihatan…walaupun saya bukanlah seorang yang pakar atau doktor,tok bomoh,tok bidan dalam bab2 kesihatan ni…tapi tak salah kalau kita sama2 share apa yang kita tahu kan..?

Kalau dulu saya cukup payah nak berhenti merokok, bayangkan lebih kurang 1 1/2 kotak sehari (30 batang) saya hisap dan sudah beberapa kali ketika tu saya cuba berhenti dengan membeli berbagai produk yang kononnya berkesan untuk berhenti merokok, tp tak satu pun berkesan pada saya. Alhamdulillah sekarang ni bila saya rasa nak berhenti…saya dapat mengawal nafsu untuk tidak merokok tampa sebarang keberatan. Saya rasa itu adalah salah satu daripada kesan meminum minyak kelapa dara yang saya amalkan di samping hasrat nak berhenti merokok.

Disamping itu cuba kita tengok kesan-kesan jangka panjang…


KESAN JANGKA PANJANG PENGAMBILAN MINYAK KELAPA DARA PADA TUBUH

>

Mengurangkan kadar kolesterol – ia sendiri tidak mengandungi kolesterol. Oleh itu ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi

>

Mengawal kencing manis - pankreas lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya.

>

Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut - anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas .

>

Tidak meningkatkan paras kelekitan platelet dalam darah – mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi antara faktor punca serangan jantung.

>

Tubuh lebih tahan serangan penyakit kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.

>

Mendapatkan kembali keanjalan, kelembutan kulit – ia mempercepat pergantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.

>

Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang – sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksimal.

>

Terhindar dari gejala alahan – minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti histamine.

>

Mengelakkan risiko sakit kanser – minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

>

Keadaan berdengkur akan hilang – kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.

www.bio-asli.com/daftar.asp?id=myprize

No comments: